25 Aralık 2013 Çarşamba
GEREKSİNİM
İş Analistleri müşterinin ihtiyaçlarını not alıp dokümante eden kişiler değillerdir. İş Analistleri müşterinin ihtiyaçlarını “gereksinim” haline getiren, sonrasında da gereksinimlerin sistemde nasıl karşılanacağını, analiz faaliyetleri ile belirleyen kişilerdir.
Nedir peki ihtiyaç ve gereksinim arasındaki fark?
Müşterinin geliştirilecek iş ürünü ile ilgili beklentileri “müşteri ihtiyacı” dır. İhtiyacın, kodu yazılabilir her bir niteliğine “gereksinim” denir.
Örneğin; müşteri bir üretici firmadan, “gömlek” üretilmesini istemiş olsun.
Bu örnekte “gömlek” müşteri ihtiyacıdır. Üretici firmadan gömlek üretiliyor olmasının istenmesi, gömleği üretmesi için yeterli midir?
Elbette değildir..
Üretici firma bu ihtiyaca karşılık bir gömlek üretse, müşteri memnuniyeti sağlanabilir mi? Bence çok zor..
•Gömlek kimin için üretilecektir? (kadın-erkek-çocuk)
•Kumaşı ne olacaktır?
•Kısa kollu mu, uzun kollu mu olacaktır?
•Bedeni ne olacaktır?
•Kesimi nasıl olacaktır? (slim fit /regular)
•Kolları manşetli mi olacaktır manşetsiz mi?
•Rengi ne renk olacaktır? Vs.vs..
Gömleğin üretilebilmesi için, bilinmesi gerekli olan gömleğin her bir niteliği “gereksinim”dir.
Müşteriler ihtiyaçlarını iletirler, Yazılım Mühendislik Süreçlerinin İş Analizi aşamasında da , İş Analistleri tarafından, ihtiyaçlar çözümlenerek gereksinim haline getirilir.
Müşteri memnuniyetine giden yol, müşteri ihtiyaçlarının net anlaşılmasından geçer, burada da en büyük sorumluluk İş Analistlerindedir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder