21 Ocak 2014 Salı

İŞ ANALİSTİ OLMANIN ÖNEMİ GİDEREK ARTIYOR


Bilgi Teknolojilerinde, iş analizi yapılmasının önemi ile ilgili farkındalık, her geçen yıl daha da arttığından, bu mesleğe ilgi ve bu mesleğin yaygınlaşması da giderek artmaktadır.

Bir iş analistinin ne iş yaptığını anlatması hakikaten zordur ama iş analisti kısaca, müşterinin iş ihtiyaçlarını, anlayıp çözümleyen, kodu yazılabilir hale getiren kişidir diyebiliriz.

Tanıma bakılınca iş analisti olmak kolay bir iş gibi görünse de, analiz yapmanın bir tekniği, analistin de sahip olması gereken yetkinlikleri vardır.

Üniversitelerde İş Analizi öğrenimi yapılacak bir bölüm olmadığı halde, analitik düşünme ve problem çözme yetkinlikleri taşıması gerektiğinden genellikle üniversitelerin mühendislik bölümlerinden mezun adaylar iş analisti için uygun adaylar olarak değerlendirilmektedir.

Analist;

•İletişim becerisi yüksek kişi olmalıdır. Talep sahibi müşterilerle yazılımcı arasındaki iletişimi sağlamakla yükümlü olduğundan, dinleme ve anlama faaliyetlerini etkin şekilde yerine getirebilmelidir. Anlayabilmek için önce dinlemek gerekir. Doğru anlaşıldığından emin olmak için de muhakkak, müşteriden teyit almak önemlidir. Yanlış anlaşılan bir ihtiyaç için yapılmış yazılım geliştirmeyi düzeltmenin maliyeti yüksek olabilir.

•Üslubuna ses tonuna ve beden diline önem vermelidir. Hazırladığı analiz dokumanlarında, anlatım bozukluğu olmamasına, dilbilgisi kurallarına uyumlu olmasına dikkat etmelidir.

•İş birimi ile yapılan her görüşme toplantı notları ile kayıt altına alınmalıdır. Söz uçar yazı kalır..

•Analitik düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. Müşteri ihtiyacının karşılanacağı iş ürünün geliştirileceği sistemi ve o sistemle etkileşimde bulunan diğer sitemleri bir bütün olarak görebilmeli, aynı zamanda bu bütünün parçalayarak sistematik bir şekilde detaylandırabilmelidir.

•Sistematik şekilde konuyu ele alıp, olası riskleri önceden fark edebilmelidir.

•Geliştirilecek iş ürünü ile ilgili bilgi ve tecrübeye sahip olmasa bile, bilgiye ulaşma yöntemlerini biliyor olmalıdır. Müşteriler ile yapacağı toplantılara mutlaka hazırlık yaparak gitmelidir. Müşterinin analiste güven duymasının birinci koşulu budur. Müşteri karşısında; konusuna hakim, kendisini yönlendirebilen bir analist görmek ister.

•Lider olmalıdır. Gereksinim belirleme toplantılarında, toplantıları yönetebilen, kapsam dışınına çıkılmasını engelleyen , toplantı zamanını verimli kullanan bir kişi olmalıdır.

•Analizini yaptığı sektörle ilgili, trendler ve kullanılan teknolojiler hakkında bilgi sahibi olmalıdır.Müşteriler için geliştirilecek çözüm önerilerini sunabilmenin yolu, mevcutta iş ürünü ile ilgili uygulamaları, birbirlerinden farklarını ve eksikliklerini bilmekten geçer. Önerilecek yöntemde hedef, piyasa koşullarını yakalayan, rakiplerin önüne geçmeyi sağlayan yenilikçi bir yöntem olmalıdır.

•Yapacağı analizlerin kalitesini arttırmak için, Visio, SQL, UML diyagramlarını, ekran tasarımı uygulamalarını biliyor olmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder